måndag 23 maj 2011

Helgen, bilder!

Nu ska jag passa på att köra en snabbuppdatering om vad helgen erbjöd.
Fredagen startade jag med att åka på en "hemlig" resa tillsammans med klassen. Vi spelade minigolf, sköt pilbåge och gick på ett museum. En helt okej dag! När jag kom hem så hade älsklingen städat, diskat, tvättat och grejjat här hemma. Så det enda jag behövde göra var att laga mat, sen satte vi oss i soffan och bara tog det lugnt.
Lördagen startades med att åka till jysk och blomsterjätten, skulle inhandla en del grejer till Lucas rum som vi nu har gjort iordning jättefint. Eftermiddagen/kvällen var lugn och skön.
Söndagen bestod utav mer grejjande här hemma. Fast först tog vi en fika ute på gården med Nina och Carina. På eftermiddagen kom farmor hem till oss och åt söndagstek som jag hade lagat. Första gången jag lagade det och jag blev helt klart nöjd! Hade bakat en god kaka till efterrätt också, så alla var nöjda och glada efter måltiden.

Idag har jag varit helt galet trött! Vilat hela dagen mer eller mindre.
Var iväg på BVC med Lucas också. Han hade gått upp bra i vikt och var lagom lång. För övrigt var han enligt barnmorskan FÖR BRA på det mesta. Han pratade för mycket, kunde räkna för mycket, kunde för mycket färger och bokstäver. Ja allt var för bra för hans ålder helt enkelt.
Barnmorskan läste lite ifrån hans journal och när han var 18 månader gammal kunde han redan säga treordsmeningar och var redan då alldeles för tidig i utvecklingen. Men jag tycker bara det är bra att han är så tidig. Man kan ju prata med honom och få vettiga svar tillbaka, lättare att förstå vad han vill och inte vill då.

Nu orkar jag inte skriva mer, sängen kallar. Avslutar med ett bildregn! :)
Pussohej

Glassflickor  
 Malin och Elin sötnosar!
 En trött Therese.
 En ännu tröttare Elin
 Lucas rum "före"
 Lucas rum "före"
 Lucas rum "efter"
 Lucas rum "efter"

Nu avslutar jag för idag!

1 kommentar:

  1. Ja där fick du med allt som hända i helgen tror jag =) längtar redan till helgen så vi kan mysa <3 hihi

    SvaraRadera