torsdag 19 april 2012

Veterinärbesök och tandis och dessa namnfunderingar!

Så trött så trött.
Känner att orken inte alls vill va på min sida.
Igår var Elli hos veterinären för sin 1års spruta, inte ett ljud sa hon när dom stack henne. Min lilla lilla tjej är dessutom för tjock(!) helt vansinnigt men så är det tydligen. Så nu blir det diet ett litet tag ;)

Började med att köra grejer till lägenheten igår också! :) Så nu har vi börjat flytta in på riktigt! Det ena badrummet är så gott som klart och mycket i köket är också klart. Längtar tills målning och tapetsering är klar så vi kan flytta större saker och sätta upp saker på väggarna osv!

Idag har jag vart hos tandis igen, fick inte gjort nåt igår utan fick isället en tid idag. HAr alltså suttit med nån plastgrej runt tanden och gapat i över en timma, inte alls roligt! Helt bedövad är jag nu, uscha!
Fick dessutom nästa tid den 21 juni vilket betyder att jag måste knipa, för blir inte tanden fixad nu så kommer den ruttna(!) och hur jävla fräscht är det !?

Om en stund åker jag till skolan, ska ha lektion, tro det eller ej. Elsäkerhet står på schemat. Tydligen så måste man ha gått på det för att få godkänt i Arbetsmiljö och säkerhet så jag får väl lyda. Heja mig!

Namndiskussionen verkar ha stannat upp lite. Vi kommer ingenstans. Jag har bestämt mig nu för att Malte inte alls är bra och J har bestämt sig för att det visst är jätte bra.
Dessutom har jag bestämt att antingen L C eller S ska finnas med i namnet så det blir som en röd tråd, eftersom Lucas har de tre konsonanterna. Ja, jag vet att Malte har ett L men jag gillar det inte ändå.

Namnen som finns just nu på listan är:
Lias (nej jag har inte glömt ett E)
Malte (mot min vilja)
Melcer ( ja vet att det inte är rätt grammatiskt men jag vill inte ha K och CH blir konstigt)
Lionel (min älskade Messi)
Nils/Nilas (Jontes påhitt)
Loui (sött men jag vet inte om det passar så bra)
Caspian ( favoriten ifrån början men nu vet jag inte, vill ändå inte ta bort det)
Charlie ( antingen hatar jag det eller så gillar jag det, vet inte än)
Nelion (påhittat, jag vet. men jag gillar det)

Aron ( gillar det, men det finns ingen av bokstäverna jag vill ha med)
Noah (samma sak där, fint men det fattas nåt)
Marvin (likaså där så fattas bokstäverna)

HJÄLP!
Jag håller på att förlora förståndet snart.
Någon som har någon bra tanke? J, blir säkert helt vansinnig på mig snart och jag själv blir minst lika vansinnig!

4 kommentarer:

  1. Jag gillade Nelion bäst! det var ju ett hur fint namn som hälst! Bra påhitt! Jag hadde tagit det om jag var du!

    SvaraRadera
  2. Visste älskling gillar jag ju namnet Malte mycket men eftersom inte du gillar det så får jag ju ändra på mig så vi kan hitta ett namn som båda gillar ;) Nelion kanske jag inte gillade så mycket innan men jag börjar gilla det mer och mer.
    Jag tycker vi ska håla oss till dom namnen som du har skrivit här så hoppas jag att vi kan bestämma nåt av dom namnen ihop :) <3

    SvaraRadera
  3. Marwin är fint och Majlo =)

    SvaraRadera