lördag 14 juli 2012

Tankar!

Det var någon som frågade mig hur jag ska orka med allt nu när skolan början.
Svaret är ganska simpelt: jag kommer inte orka!
Jag kommer garanterat bryta ihop och vilja ge upp flera gånger.
Känna att det är för mycket och va helt slutkörd.
Tänka att det skulle va lättare att utnyttja mammaledigheten och sen söka jobb när den är slut istället.
Men nej!
Jag ska inte ge upp, jag ska inte hoppa av skolan.
Jag är så nära nu, så extremt nära.
Efter att jag började gymnasiet första gången 2007 så har jag hunnit med så mycket, upplevt så mycket och utvecklats så enormt mycket.
År 2013 kommer jag ta studenten. Trots att jag blivit mamma till två fina pojkar, hoppat av skolan en gång och vart avstängd en hel termin.
Jag ska klara det, för min skull och för mina barns skull!

Jag ska ta mig förbi alla hinder jag kommer möta på vägen, precis som jag har gjort hittills.
Jag ska bryta ihop och komma igen.
Jag ska svälja min stolthet och faktiskt be om hjälp ifall det blir för mycket.
I juni ska jag springa ut med mössan på huvudet och vara stolt över mina betyg. Jag kommer va undersköterska, trots att jag inte läser alla kurser!

Den 15 augusti börjar allvaret igen. Jag ska va hemma med Joel på heltid och Lucas halvtid samtidigt som jag pluggar. Det kommer inte bli lätt men vad fan har vart lätt i mitt liv!?
Jag har styrkan, jag har viljan och jag har stöttningen jag behöver.

Jag är stark.

/Emma, med blicken mot framtiden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar