måndag 10 september 2012

Mer kaos och cirkus!

När vi åkte och handlade fick Lucas naturligtvis syn på cirkustälten som stod uppsatta överallt! Hade jag vetat att de var där hade jag valt en annan väg.
''Åh mamma, ska vi till cirkusen, va snäll du är mamma, jag älskar dig mamma'' utbrast Lucas.
Jag försökte utan att lyckas medla med honom, mutade med att han skulle få en bok i affären, dum som jag var!
''Åh, både bok och cirkus, så himla snällt mamma, fyller jag år idag'' fortsatte han.
Vid det här laget borde jag lärt mig utav mitt misstag men istället fortsätter jag i hopp om att han ska glömma bort cirkusen. Säger att han ska få fler böcker istället, kanske 2 eller 3.
''Mamma, jag älskar dig, jag måste ringa morfar och berätta att jag ska på cirkus och få 3 böcker, jag är överlycklig kära mor''
Vart får ungen allt ifrån!?

Jaja, i affären köpte vi 3 böcker och 4 cirkusbiljetter. Lucas brister ut i ett illvrål, likt en galen gorilla, så hela affären vänder sig om och tittar på oss, när han får biljetterna.
Jag kände mig besegrad.

Väl hemma igen packade jag upp varorna och förberedde middagen.
Insåg alldeles för sent hur mycket klockan var och det blev panik, packade ersättning och vatten i skötväskan, lagade mat, dukade, bytte 2 (!) bajsblöjor och försökte hålla koll på Lucas som dansade runt i nån slags lyckodans.
17,25 stod maten på bordet 17,30 kom J in genom dörren, vi slängde i oss maten likt hungriga vargar. Bytte om, och skulle precis gå när Joel beslutar sig för att lägga av ännu en kalasblajja, jag trollade fram mina ninja superkrafter och bytte blöjan medan J och Lucas förberedde sig för att gå.

Stressar fram och möts av en kö utan  dess like, kändes som miljontals människor.
Inne på cirkusen fick jag äntligen andas. Joel va nöjd i min famn en stund, sen skulle det ätas och gosas.
Lucas var i extas trots att det va samma cirkus vi var på för några månader sen, det hade han glömt!

Nu är vi hemma, Lucas sover, J matar Joel och jag somnar snart sittandes. Alldeles snart ska jag sova.

Angående 30 dagars utmaningen som jag pratade om har jag och mig själv inte kommit överrens ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar