fredag 7 september 2012

Svammel

Fredag. Lucas favoritdag, efter maten är det mys i soffan som gäller. Den efterlängtade godispåsen och popcorn eller ostbågar. Redan på morgonen gör han klart för mig att han minsann inte har glömt det. "fredag, hela dagen fredag. Massa mys, godis och film. Mamma fredag gillar jag och när fredag är slut ska jag till mormor för då är det söndag"
Och visst har han rätt. Fredag är bra och mysigt.
På söndag ska han till mormor en stund medans jag spelar matcher.

Varberg och kungsbacka står på schemat, säsongspremiär.
Varberg har jag aldrig mött så jag kan inte säga något om dom. Kungsbacka är bra, väldigt bra. Men det kan vi också va om vi bara ger oss fan på det. Jag har gett mig fan på det och hoppas att resterande laget också gjort det!

Jonte jobbar sista dagen på markslöjd idag, sen börjar han på bowltech. Jag gillar det inte, inte alls, hatar det bokstavligt talat. Men det får va.
Imorgon är han i Vimmerby och Jönköping och spelar match, ser inte honom på hela helgen.

Jaja. Lucas river köket, en gubbe har flyttat in i skafferiet säger han. Bäst att kontrollera!

1 kommentar:

  1. Man kan inte gilla allt (din mans jobb)
    Men fredagsmys gillar alla de gör vi här med =)

    Vilka underbara pojkar du har <3

    SvaraRadera