fredag 17 februari 2012

Fredagkväll

Till en början kan jag meddela att jag är heeelt slut. Känner mig som en kossa med bröst sprängfyllda av mjölk, en mage som gör att jag inte kan se mina nedre regioner längre och en kropp som knappt håller ihop längre. Foglossning i rygg, ljumskar, höfter, allting!
Jag har en sambo som har blivit en mobilnörd, vilket gör att jag kan få brutala utbrott när som helst.
Jag har sååå mycket jag vill göra men såå lite ork!

Nåja, nog med gnäll.
Idag har jag och min fina son spenderat dagen i soffan. Tittat på disneychannel och bara gosat! Enda positiva med att han är sjuk, han har tid att vila :)
Han är rätt svår att få i alvedon dessutom så han har haft hög feber, uppemot 40 grader vissa stunder, det har gjort honom ännu slöare.
Var på apoteket innan och köpte Alvedon som ska smälta i munnen, vilket gick mycket lättare än supparna han brukar få.

Nu på kvällen fick jag liiiite energi efter en hög dos av alvedon så jag ställde mig och laga mat.
Blev underbart gott!
Fläskfile som jag tillagade i ugnen med öl, vitlök och lite annat smått och gott.
Till det blev det ugnsbakade potatis och svampsås.
Det enda som saknades var det röda vinet, men men det får jag vänta på.

Nu ska jag mysa med Lucas igen, sambon är som sagt helt inne i mobilvärlden så han får hålla sig borta. Imorgon är han borta hela dagen o spelar bowling och när han kommer hem så ska jag förhoppningsvis jobba ifall jag inte mår sämre.

1 kommentar: