torsdag 16 februari 2012

Jobb, shopping och många besökare!

Efter jag hämtat Jonte så åkte jag direkt till bowlinghallen för att jobba.
Var två gäng som skulle äta så det blev fullt upp en stund.
Väl hemma igen så lagade jag mat och sen satte jag mig tillrätta i soffan.
Letar lite efter bebissaker, vilket inte är det lättaste. Har ju redan beställt vagn, skötväska, ståbräda och babyskydd. Men letar fortfarande efter en babysitter/gunga, ett babygym, en bärsele samt ett skötbord som passar min smak. Har fastnat för babygungan "Akta Graco deluxe sweetpeace" men dessvärre är den snäppet för dyr, så får se hur det blir. Bärselen ska helst ha en ryggplatta då jag har så ont i ryggen jämt och skötbordet ska vara ett sånt som man fäster på spjälsängen, då vi inte kommer ha plats till något annat sen. Kan även tänka mig ett "leksvik" skötbord som även går att ha som skåp senare. Dessvärre så ligger även det något över budgeten.
Dessa förbannade pengar jämt!

Till lägenheten letar jag tvättmaskin, diskmaskin, trappgrind och lite andra småsaker. Som om inte det var nog så ska vi ju köpa ny bil.
Eländes elände.

I vilket fall som helst så beställde jag en bärbar dvd samt en vanlig dvd till Lucas. Känns så elakt mot honom när vi bara köper saker till lillebror hela tiden och jag vill inte att han ska känna sig bortglömd. Så det ska han få när han samlat tillräckligt många "kissat i pottan stjärnor" :)
Ska köpa en tv till honom också, men det får faktiskt bli någon billigare begagnad variant.

För att byta ämne lite så är det roligt att se att statistiken på besökare stiger för varje dag :) 
Runt 100 unika läsare per dag som det är nu och det stiger fortfarande. 
Roligt! 
Ni får gärna komma med förslag om vad ni vill att jag ska skriva om :)


Nu tänker jag ta min förkylda näsa och  krypa ner i sängen bredvid min prickiga son. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar