onsdag 14 mars 2012

Dagarna går i ett... inte konstigt magen bråkar!

Behöver jag ens tala om att jag har haft fullt upp heeeela dagen!?
Enda vilan jag fick var de 15 minutrarna som jag satt och läste min Allt om mat tidning medans Lucas sov.
Efter förra inlägget så åkte jag till skolan och hämtade mer uppgifter, sen hem och lagade mat, la Lucas en stund och jag satte mig för att läsa.
Sen kom Jonte hem, då var det dags att börja med röjandet igen. Plocka undan överallt, damma, torka, skura, lägga iordning, slänga, packa ner osv. Mitt i alltihop skulle jag göra mat också, vilket blev pastasallad. Fortsatte att röja direkt efter maten och nu är det inte så mycket kvar inför morgondagen. Känns skönt att man kan börja med en del packande inför flytten också, men himmel vad det tar på krafterna.
Satte mig precis ner i soffan, Lucas ska lägga sig, jag måste skriva en fråga till på mitt arbete om jag ska hinna klart tills fredag och Jonte ska duscha.
Sen ska vi titta på den nya Arne Dahl filmen som släpptes idag :)
Lär somna som en stock sen.

Inte konstigt att magen protesterar när jag håller på som jag gör. Men med alla krav ifrån en del personer (nämner inga namn) så måste jag. Perfektion är ett måste i vissa sammanhang. Utåt ska allt va perfekt trots att insidan är kaos.
Tröttsamt!

Tankeverkstan har pågått hela dagen, precis som igår.
Inga detaljer behövs.

Dagens fundering: Kommunen ska använda 27 miljoner för att rusta upp Torestorpskolan samtidigt som Fritsla och Ubbhult skolorna ska läggas ner. Hur tänkte dom där?

1 kommentar:

  1. Jag sa precis samma om skolorna till Emil igår när jag läste de... Sjukt!

    SvaraRadera