torsdag 22 mars 2012

Motivation, namn och gudföräldrar! ;)

Jösses,  vart har jag lagt min motivation!?
Har ett arbete som ska va klart på måndag, jag jobbar på lördag och på söndag ska vi på "kalas" hos J's gudson Sigge som har dopdag. Vilket gör att idag och imorgon är de enda dagarna som jag kommer hinna och orka.
Problemet är bara att jag verkligen inte har någon lust till det. Usch!

Idag har jag jobbat, haft värkar till och från hela dagen. Tur att de inte kommer regelbundet! lilla Malte får allt vänta ett tag innan han får komma ut! Nu har det lugnat sig lite och han har börjat möblera om där inne. Himmel så rörlig han är!

Bokade tid för 3D ultraljudet igår. Får helt enkelt bara avboka ifall jag skulle ändra mig!
Men det verkar så himla häftigt att få en mer verklig bild av det lilla livet.

Glömde ju berätta igår att bebisens fullständiga namn är bestämt (om det nu inte visar sig att han inte alls passar i det namnet)
Han kommer att få tilltalsnamnet Malte och både Klasson/ Friberg som efternamn. Andranamnen har vi ändrat och jag vill inte avslöja det ännu då det ena namnet är för att hedra en person. Så vi ska tala om det för den personen först, sen kan jag avslöja det :)
Har även bestämt vilka som ska bli gudföräldrar eller "faddrar" som det heter numera.
Det håller jag också hemligt tills vi har frågat dom.
Förvånansvärt lätt att bestämma konstigt nog, det stod mellan 2 par och efter en liten stunds överläggande så hade vi bestämt oss :)
Kanske är lite tidigt att bestämma egentligen men allt som gör att jag grubblar och funderar mindre är ett stort plus!

Usch vilket rörigt och konstigt inlägg detta blev. Men det får va som det är!

2 kommentarer:

  1. Roligt att han kommer heta Friberg!
    Leta upp motivationen, så ses vi på söndag! :-)

    SvaraRadera
  2. Vi har redan bestämt namn, gudföräldrar och så med, skönt att ha de gjort :)

    SvaraRadera