tisdag 27 mars 2012

Gnäll!

Jag måste få gnälla av mig lite!
Först ska jag gnälla på mina helvetes grannar, den ena spelar hög musik as tidigt på morgonen, det hade väl gått an ifall det hade vart bra musik. Men nu är det nån finsk jäkla skit, och eftersom hon inte hör nåt så är det vansinnigt högt! Dessutom har denna kvinna en hund som skäller i tid och otid, vilket gör att Elli också skäller.
Den andra grannen smäller igen sin dörr så förbannat hårt varje gång så man tror nästan att det ska bli en stor spricka i väggen. Den tredje grannen klampar i trappan som en jäkla elefant så Elli blir jätte nervös varje gång.
Ska bli såååååå skönt att slippa detta när vi flyttar.

Sen måste jag gnälla på dagis.
Vi försöker få lucas blöjfri, vilket går ganska bra här hemma. Nummer 2 har han fortfarande svårt med att göra på pottan men nummer 1 gör han nästan alltid. Dock så måste man påmiinna honom om att kissa för han glömmer lätt av det själv, speciellt när han leker.
Detta har jag sagt till på dagis, att de måste fråga han då och då om han ska kissa eller bajsa.
De säger att de gör det men igår när vi hämtade honom så hade han kissat ner sig 2 gånger och bajsat ner sig 1 gång.
När han väl säger till att han vill kissa så är det "jag kissar ner mig NU" och då är det typ 10-20 sekunder man har på sig att få han till toaletten annars kommer det. Just därför måste man hela tiden tjata så att man kanske får 1 minut på sig istället.
Ringde till dagis innan idag och påpekade igen att dom inte får glömma att påminna honom, då svarar dom nästan tyket att det hade dom ju gjort och sen började de gnälla på andra saker som inte har med detta att göra alls. Såsom att han inte hade med sig några skor igår, förutom stövlar och innetofflorna. Det var kanske inte jätte konstigt eftersom att vi lämnade skorna på dagis i torsdags när han gick hem för helgen. Alltså har hans skor försvunnit i fredags.
Tycker det är så tråkigt när man får såna dumma svar och det nästan känns som att de idiotförklarar en bara för att man är ung mamma.
Så nu bara för det så köpte jag ett par nya skor till honom, ett par överdragsbyxor och nya kalsonger. Så kan dom fasen inte klaga mer!

Sorry för ett tråkigt inlägg men jag var tvungen att gnälla av mig lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar