söndag 11 mars 2012

Grejarhelg!

Dagen har som vanligt gått i ett!
Vi var hos J's föräldrar och röjde bland alla hans grejer, vilket tog ett braaaa tag! Åt lunch där också.
Sen åkte vi och handlade, slängde skräp, hämtade ut ett paket på Hemköp. Hem och slängde ihop en köttgryta, röjde bland massa grejer, packade ner alla foton o.dyl i lådor (vill inte ha massa kort uppe när visningen ska vara på torsdag) och påbörjade städningen inför visningen.
Gillar verkligen inte att massa okända människor ska gå runt i mitt hem när jag inte är hemma :( men det är ju ett måste tyvärr!
Samtidigt är det väldigt skönt att vi börjar röja och rensa innan det är dags att packa. Dels för att jag troligtvis inte kommer ha så mycket ork kvar då och dels för att slippa allt på en gång.
Känns riktigt skönt att jag börjar få ordning på det mesta som behövs inhandlas till nya lägenheten och bebis.
Fattas bara ett skötbord och lite småsaker till bebis, en del saker till Lucas "myshörna", ska bestämma vilka lampor jag vill ha, gardiner och mattor till alla rum, ett vitrinskåp, pinnstolar samt lite annat smått. Sen är det en hel del grejer som ska "renoveras" Men det är verkligen på rätt väg!

Längtar som en tok tills vi kan få flyttat och göra iordning för bebis ankomst osv!
Känns skönt att vi får så mycket nya tapeter till lägenheten eftersom att de som fanns nu var så dåliga!

Nu tänker jag inte göra något mer alls på hela kvällen.
Lucas ska snart lägga sig, dagis är stängt imorgon så han får va uppe en liten stund extra :)
När han har lagt sig så tänker jag placera mig i soffan med en kopp te, min ben&jerry glass samt en filt och titta på tv!

/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar