fredag 30 mars 2012

Tvåsiffrigt! Förlossningstankar.

99 dagar kvar till beräknad förlossning.
Igår när det var 100 dagar så kändes det som en evighet. Nu när det är 99 dagar så känns det inte alls långt.
Om man dessutom tänker på att det är 13 veckor kvar och det har gått ungefär13 veckor sen jag fick veta att jag är gravid, så känns det ännu kortare.
När jag väntade Lucas så var jag ju helt livrädd inför förlossningen, eller rättare sagt så var jag livrädd för vad som komma skulle. Gick runt och oroade mig för att vattnet skulle gå i affären eller nåt sånt.
Minsta lilla som gjorde ont så trodde jag att det var nåt på gång.
Då var jag helt själv med mina tankar, ingen jag kände eller umgicks med hade barn och mamma var ingen ide att fråga.
Nu känner jag många som är gravida, har fått barn och framförallt så har jag ju själv fött barn. Jag vet att jag klarar det, jag vet exakt hur jag vill ha det på förlossningen och skulle vattnet gå när jag är i en affär så är inte det hela världen.

Angående förlossningen så vill jag klara mig så länge som möjligt utan någon smärtlindring, endast bad, sen är det lustgas som gäller.
Lustgasen var min bästa vän när jag födde Lucas och jag har en känsla av att jag kommer känna samma denna gången.
Fick både EDA och Kvaddlar på förra förlossningen men inget av det hjälpte. Båda gjorde svinont att få men ingen som helst hjälp fick jag av det. Så det går helt bort denna gången!

Att dom ska börja ta bort lustgasen i en del landsting är rena vansinnet enligt mig.
Visst det är säkert inte bra för natuern eller vad dom nu tjatar om men för sjutton, ändra nåt annat då istället!
Ta inte bort lustgasen! NEJNEJNEJ!

1 kommentar:

  1. Jag är räddare denna gång inför förlossningen än vad jag var med mitt första barn haha :)

    SvaraRadera